
Huoltajien Wilman käyttö sujuvaksi
Eri kieliryhmien vanhempia kutsutaan koululle opettelemaan Wilman käyttöä. Tilaisuudet voidaan pitää eri kieliryhmille eri ajankohtina…
Eri kieliryhmien vanhempia kutsutaan koululle opettelemaan Wilman käyttöä. Tilaisuudet voidaan pitää eri kieliryhmille eri ajankohtina…
Tunnin kulku ja tunnin tavoite kirjoitetaan taululle. Tarvittavat välineet ja työtavat kuvitetaan taululle.
Inklusiivisen valmistavan opetuksen oppilaat pystyvät seuraamaan tarinoita lukutunneilla muun luokan kanssa samassa tahdissa, kun opettaja…
Ensimmäisen luokan oppilaat jaetaan säännöllisesti neljään lukuryhmään harjoittelemaan lukemista. Opettajina toimivat luokanopettajat, S2-opettaja ja laaja-alainen…
Järjestetään pienryhmäopetusta samanaikaisopetuksena 2-4 oppilaan ns. monimuotoryhmälle. Monimuotoryhmässä voi olla mukana inklusiivisen valmistavan opetuksen oppilaan…
Inklusiivisen valmistavan opetuksen oppilaan repussa on muovitasku, johon muut kuin luokanopettaja keräävät oppilasta varten tehtäviä.…
Opetus jaetaan kahteen isoon kokonaisuuteen. Luokanopettajan vastuulla on lukemisen ja kirjoittamisen opettaminen. S2-opettajan vastuulla on…
S2-opetus toteutetaan kokonaan samanaikaisopetuksena, jolloin inklusiivisen valmistavan opetuksen oppilaat pysyvät omassa yleisopetuksen luokassaan ja tuki tuodaan…
Kerran vuodessa järjestettävässä yhteisessä suunnittelupäivässä sovitaan inklusiivisen valmistavan opetuksen rakenteista sekä tehdään vuosikello. Suunnittelupäivään osallistuvat…
Opettajien välinen yhteistyö on inklusiivisen valmistavan opetuksen onnistumisen ehto. S2-opettajan ja luokanopettajan yhteistyön merkitys korostuu.…