background
Opetuksen vastuunjako selkeyttää opettajan työtä

Opetuksen vastuunjako selkeyttää opettajan työtä

Opetus jaetaan kahteen isoon kokonaisuuteen. Luokanopettajan vastuulla on lukemisen ja kirjoittamisen opettaminen. S2-opettajan vastuulla on…

Lue lisää
S2-opetuksen toteuttaminen samanaikaisopetuksena

S2-opetuksen toteuttaminen samanaikaisopetuksena

S2-opetus toteutetaan kokonaan samanaikaisopetuksena, jolloin inklusiivisen valmistavan opetuksen oppilaat pysyvät omassa yleisopetuksen luokassaan ja tuki tuodaan…

Lue lisää
Suunnittelupäivä tuo ryhtiä rakenteisiin ja työnjakoon

Suunnittelupäivä tuo ryhtiä rakenteisiin ja työnjakoon

Kerran vuodessa järjestettävässä yhteisessä suunnittelupäivässä sovitaan inklusiivisen valmistavan opetuksen rakenteista sekä tehdään vuosikello. Suunnittelupäivään osallistuvat…

Lue lisää
S2-opettaja tukee oppilaita ja heidän opettajiaan

S2-opettaja tukee oppilaita ja heidän opettajiaan

Opettajien välinen yhteistyö on inklusiivisen valmistavan opetuksen onnistumisen ehto. S2-opettajan ja luokanopettajan yhteistyön merkitys korostuu.…

Lue lisää
Oppilaan osaamisen kokoava vihko helpottaa yhteisopettajuutta

Oppilaan osaamisen kokoava vihko helpottaa yhteisopettajuutta

Inklusiivisen valmistavan opetuksen oppilaita opettaa useampi opettaja. Opiskellut asiat on hyvä koota samaan paikkaan, jotta…

Lue lisää
Selkeä työnjako helpottaa oppilaan vastaanottamista

Selkeä työnjako helpottaa oppilaan vastaanottamista

Lukuvuoden alussa sovitaan kuka vastaa kaikkien inklusiivisen valmistavan opetuksen oppilaiden vastaanottamisesta, mikä helpottaa luokanopettajaa koulun…

Lue lisää